Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Artvin’de geleneksel çay hasadı etkinliği düzenlendi

ÇAYKUR Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim, “Henüz kampanyanın başındayız. ‘Biz birinci sürgün yaş çayın tamamını alacağız’ diye bir sloganımız var.” dedi.

Ordu, bal ihracatında dünya pazarını titretiyor! 13 bin tonla rekorunu kırdı

Kentte bulunan çoğu gezgin olmak üzere 3 bin 500 kayıtlı arıcının 640 bini aşkın kovanda üretim yaptığına dikkati çeken Yılmaz, arıcılık sektörünün Ordu için önemine işaret etti. Yılmaz, gezgin arıcıların yaylalarda ürettikleri balların büyük …

Uçakta ayağa kalkanın cezası belli oldu

Türk Hava Yolları (THY), uçuş güvenliğini artırmak amacıyla yeni bir uygulamayı devreye soktu. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün (SHGM) yayımladığı “Yolcu Anonsları Genelgesi” kapsamında yapılan düzenlemeyle birlikte, uçağın park pozisyonuna tam …

Zorlu yılda yüksek nema: %55.2

OYAK’ın 65’inci Olağan Genel Kurulu dün gerçekleştirilirken; 2024 yılı nema oranı yüzde 55.2 olarak açıklandı.

Uzman isim Özgür Erdursun emekliye kara haberi verdi. “Zaman kaybı” diyerek noktayı koydu

Kurban Bayramı yaklaşırken, milyonlarca emekli, dul ve yetim aylığı alan vatandaş bayram ikramiyesine odaklandı. Hükümet, ikramiyenin 4 bin TL olarak haziranın ilk haftasında ödeneceğini duyurdu. Ancak, ekonomik koşullar ve artan yaşam maliyetleri …

Mehmet Şimşek, Merkez Bankası verilerini değerlendirdi

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Merkez Bankası rezervlerinde 7 haftanın ardından yaşanan artışa dikkat çekerek, finansal piyasalarda görünümün iyileştiğini belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir