Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Asya borsaları karışık seyrediyor

Asya borsaları karışık seyrediyor

Kripto piyasaları coştu: 4 yılın rekoru kırıldı

ABD Başkanı Donald Trump’ın Birleşik Krallık ile bir ticaret anlaşmasına varıldığını duyurması ve Amerikalı ve Çinli yetkililer, tarife müzakereleri için bugün İsviçre’de buluşacağını açıklanmasının ardından kripto paralar sert yükseldi. Ayrıca spot …

Kripto yatırımcıları dikkat: Sıkı denetimler yolda!

Sermaye Piyasası Kurulu kripto varlık platformlarının rezerv kanıtı denetimi sürecine dair yeni ilke ve esasları açıkladı. Platformların denetim için gerekli belgeleri düzenli olarak sunması ve bağımsız denetçilerle sözleşme yapması zorunlu hale geldi. Bu düzenleme, sektördeki şeffaflık ve güvenliği artırmayı hedefliyor.

Sanayi üretimi martta yükseldi

Sanayi üretimi martta yıllık %2,5 arttı.

Sanayi üretimi aylar sonra artışa geçti

Sanayi üretimi mart ayında artışa geçti. Sanayi üretimi yıllık bazda yüzde 2,5 artarken, aylık bazda yüzde 3,4 artış kaydetti.

Cem Boyner: Bu ülkede akşamüzeri ya da yarın ile ilgili hiçbir şeyi kestiremezsiniz

Yüksek kur, faiz ve kira yükü altında ezilen perakende sektörü için “artık kestirilemez bir ülkedeyiz” diyen Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, bu dört büyük giderin tamamen kontrolleri dışında olduğunu vurgulayarak, perakendecinin tek çıkış yolunun müşteri olduğunu söyledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir