Alman Ordusu’nda Yedek Subaylar İçin Emeklilik Yaşı Yükseliyor mu?
Alman ordusunda önemli bir öneri gündeme geldi. Yedek subaylar için emeklilik yaşının 70'e çıkarılması gerektiği tartışılıyor. Yedek Subaylar Birliği Başkanı Bastian Ernst, ülkenin askeri gücünü artırmak amacıyla bu değişikliğin gerekli olduğunu belirtti. RedaktionsNetzwerk Deutschland'a (RND) konuşan Ernst, mevcut emeklilik düzenlemelerinin günümüz koşullarına uygun hale getirilmesi gerektiğinin altını çizdi. “ÇÖZÜM YALNIZCA GENÇLERDE DEĞİL” Almanya'da genel emeklilik yaşının da kademeli olarak yükseldiğini hatırlatan Ernst, “Yedek subaylar için 65 olan üst yaş sınırının 70'e çıkartılması şart. Bu kişiler, fiziksel olarak daha uzun süre aktif kalabiliyorlar ve önemli bir tecrübe birikimine sahipler” dedi. Deneyimli personelin sistem dışına itilmemesi gerektiğine dikkat çeken Ernst, “Eğer genç…